MF Dnes

Se svým týmem nabízí, že zařídí milenecké alibi či otestuje věrnost vašeho protějšku. Jestli nemáte sílu se rozejít se svým protějškem, udělají to za vás, nabízejí také odlákání milence. Alibi na míru, neobvyklá agentura Petra Macháčka, je v provozu už rok.


Průměr za měsíc: okolo šedesáti zákazníků, kteří napíšou nebo zavolají, aby se poptali, přibližně patnáct realizovaných případů. Běžné služby jako test věrnosti po telefonu v řádech stokorun. Dlouhodobější pokrytí alibi v řádu tisíců korun.

Nejdražší zakázka: rodiče nesmíření s tím, že jejich dítě si našlo partnera v muslimské zemi, si objednali službu "rozvraceč". Několikaměsíční akce byla  úspěšná, vztah se rozpadl, potomek na Blízký východ neodletěl – cena devadesát tisíc korun.

Jsou služby agentury legální? Proč některé žádosti o poskytnutí alibi odmítá? A nejzajímavější historky s klienty? Čtěte ve čtvrtečním Magazínu DNES.

Před založením agentury se Petr Macháček patnáct let živil jako stavař. "Stavařina mě bavila z profesního hlediska. Tady v Česku je to ale bohužel velmi levý obor. Hledání záminek proč slevit, proč nezaplatit, hra na eseróčka, která náhle krachnou, převedou se za týden na někoho jiného – náš národní sport," říká. I kvůli téhle špatné zkušenosti teď uplatňuje praxi, že alibi klientům ochotně naplánuje, ale ostrou akci spustí až ve chvíli, kdy je zaplaceno.

Profesionální průkopnicí v této branži se stala ve Francii před osmi lety Regine Mourizardová. Dnes už o její agentuře Alibila není slyšet, následovali ji ale jiní, kteří se na trhu drží dosud. V Německu Stefan Eiben s agenturou Alibi-Profi, další pak v USA, v Japonsku. To všechno jsou ale velké země s velkým trhem. Česko má deset milionů obyvatel. Lze se tím u nás uživit? "Jinak bych do toho nešel," tvrdí Macháček. "Po roce to zatím není na extra vyskakování, splácíme vstupní investice. Ve všech zemích trval rozjezd zhruba dva roky."

O firmu a zakázky se nestará sám, má ještě kolegyni Markétu. V kanceláři se potkají jednou týdně, většinu času tráví v terénu s telefony na uchu. Spolupracují také s řadou externistů. Například u testů věrnosti v terénu využívají najaté "herce", kteří mají za úkol pokusit se svést osobu v podezření. Klientům požadujícím milenecké alibi opatří letenky, účtenky z kaváren, suvenýry, dárky z cesty, která má krýt skutečnost. Mají proto kontakty na lidi z cestovek, grafiky, počítačové experty. Zatím nejvzdálenější destinace, odkud pro klienta sháněli doklady, byla Džerba.